dimarts, 17 de juny del 2008

Publicitat sexista.

La publicitat té com a objectiu donar una imatge favorable sobre el que volen vendre; per a això intenten provocar un interés pel producte i la necessitat de adquirir-ho, per a això els publicistes usen molt les imatges de dones i hòmens atractius, que potser no tenen res a veure amb el producte que desitgen vendre, però usen la seua imatge per a captar l'atenció del consumidor.

En classe hem estat comentant diversos anuncis que ens venien en els nostres quadern de quadernet el primer tracta sobre un anunci de tabac de Winston. En el podem observar un cotxe amb un xic damunt del cape que té una xica damunt seu que segons pareix porta la iniciativa. Amb lletres grans dalt posa Fast Food i en el cantó inferior dreta esta situat un paquet de tabac Winston gran.
El que es pot observar en la publicitat no té cap relació amb el producte que volen vendre. El que pose Fast food pot relacionar-se que com significa menjat ràpid, fumar pot ser una substitució de
coses que ens agradan i també és ràpid, ja que fumar-se un cigarret no costa molt de temps. L'anunci va mes dirigit a gent jove; la parella damunt del cotxe crea un ambient mes calent. Esta relacionant coses que li agraden a la gent amb el tabac.

També hi ha un altre anunci en què podem observar el cul d'una xica que porta uns pantalons trencats i al costat posa: TA MARE MAI EIXIRIA AMB AÇÒ. Este anunci esta dirigit a gent jove, intenten dir-te que és el que esta de moda, que ta mare mai ho portaria perquè no és una xica jove i de moda.

Com aquests anuncis podríem trobar moltíssims, usar el cos de l'home o de la dona per a reclams publicitaris esta molt de moda però moltes vegades usen l'home o a la dona d'una forma despreciable que dóna lloc al masclisme i al feminisme en la publicitat.


Ací posaré uns exemples:


En esta fotografía podem observar que anuncien els blocks xicotets de notes de la marcaPost-it. En l'anunci observem un xic i una xica en el llit després, suposadament, d'haver-se gitat, en el front d'ellapodemos observar un full d'aquest blocks de notes que posa ANA. Este anunci vol dir que uses els post-it per a recordar-te de les coses i en este cas usen un xic i una xica jóvens que posa al xic donant una imatge de doner que, que com no es recorda dels noms els posa post-it. Usen la dona com a objecte, ja que el producte que es desitja vendre no té cap relació amb el sexe.







També tinc un altre anunci en què s'anuncia el xampú d'Axe. En l'apareix una xica amb bon cos, porta només roba interior, esta tota plena de fang i en el seu budell posa “Wash me” que vol dir neteja'm . El producte, igual que l'anterior, no té res a veure amb el sexe i en la publicitat que li estan fent en este moment. Usen el cos de la dona com a objecte per a tindre un major reclam publicitari ja que el xampú que anuncies és per a hòmens.



No sols hi ha anuncis en què usen la dona com a objecte, també hi ha alguns anuncis publicitaris feminista, en este que tenim dalt podem observar unes xiques que només porten roba interior masculina i tapant-los els pits posa:

Canvi la meua complexitat per una ment simple”

Canviem cutis perfecte per barba de tres dies”

Anuncia roba interior d'home, però generalment la roba d'home la sol comprar l'esposa, la mare, la nóvia... i per tant és publicitat per a les dones més que per els home.
Amb els textos volen expressar com és de fàcil ser home, intenten ridiculitzar-los i comparen com són de simples els calçotets amb com són de simple els home.




També esta la publicitat que ix per televisió. En ella podem trobar anuncis sexistes que discriminen també l'home i a la dona o s'usa a un dels dos com a reclam publicitari.
Un anunci feminista podria ser aquest:


anuncio puntomatic
Mostra un grup d'hòmens ballant mentres s'escolta una cançó. La cançó parla de com és posar una de fàcil llavadora. Posa als hòmens com uns inútils que no saben fer una cosa tan fàcil, diuen que treballen 5 vegades menys que les dones en les tasques de la llar.
El producte que s'anuncia és detergent.

Un altre anunci que va dirigit a hòmens és aquest:


publicidad de Burger king
Aquest anunci és masclista, ja que només ven el producte com si fóra exclusivament per als hòmens. En l'observem que són dones les que els servixen els aliments i van provocativament vestides.
Deixa la dona com la que ha de servir els home i que hi ha coses, com l'hamburguesa que en concret venen, que és només per a hòmens.